بوژی چیست؟

بوژی درواقع کمر شکنی است با محور های زیاد تر از حالت نرمال که تعداد محور های آن متیغیر میباشد. به طوری که هرچه بار سنگین تر باشد، برای توزیع نیروی وزنی بهتر، تعداد محور ها بیشتر و بالعکس، برای بارهای سبک تر میتوان از تعداد محور های کمتری استفاده کرد. ممکن است بار وزن زیادی نداشته باشد و بتوان آن را حتی با یک تریلی معمولی هم حمل کرد، ولی مسئله حجم بار هم میباشد، باتوجه به سبک بودن بار، به دلیل حجم زیاد میبایست از بوژی استفاده کرد، مانند حمل پره ی توربین های بادی.

نحوه راهبری بوژی در جاده ها به این شکل است که محور های بوژی را یک راننده از پشت با چیزی شبیه به JoyStick کنترل میکند. سرعت کشنده در حمل با بوژی نباید بیش از ۲۰ کیلومتر باشد. در این سرعت بخوبی در پیچ ها راننده بوژی میتواند زاویه چرخش چرخ ها و جابجایی بوژی را تنظیم کند.

طبق قوانین راهنمایی و رانندگی تمامی بارهای ترافیکی – یعنی بارهایی که طول و عرض آنهااز تریلی ۱۸ چرخ بیشتر باشد، باید به همراه اسکورت در جاده ها حمل بشوند. به این معنی که باید ابتدا و انتهای ماشین حمل کننده پرچم بسته بشود. علاوه بر آن باید دو خودرو در عقب و جلوب کامیون در حال چراغ راهنما زدن در حرکت باشند. البته حمل با بوژی پیچیده ترین و سخت ترین مدل حمل ترافیکی است و گاهی نیاز به اسکورت با خودروی پلیس راه دارد.

برای کسب اطلاع و راهنمایی در مورد چگونگی هماهنگی های قانونی لازم ، نحوه بارگیری بوژی، و هزینه های حمل بار بوسیله بوژی ، با شرکت بامشاد تماس بگیرید.

 

بوژی